SÅ gik turen igen i værkstedet, denne gang for at skifte olie, stramme koblingsgreb, og skifte foreste bremsklodser.
Det var nu kun 2000km siden jeg sidst skiftede olien, men synes den ville have godt af nyt da den har kørt 2 seriøse race siden sidst jo, farmerdate og brande enduro,
ligeledes var bremserne ikke slidt helt i bund, men kunne mærke at de ikke greb så godt som tidligere, så der røg et par nye sinter i (made in denmark) hehe.
i den tappede olie fandt jeg et lille stykke blødt metal alu/sink agtigt, det var rundt og lignede bunden af en bolt eller noget? åbnede og checkede kobling og oliepumperne og det så altsammen fint ud.
ved ikke hvad det stammer fra, men den var ikke magnetisk og var med garanti blødere end alle sliddele i motoren, så den tænker jeg ikke mere på nu. ud og væk med den.
fik som sagt skiftet de foreste bremsklodser til nye sinter klodser, sikke en forskel! stoppies er nu næsten uundgåeligt hehe. har skiftet for længe siden bagpå og her er sinter også det eneste rigtigt, så meget bedre.
koblingsgrebet var begyndt at rasle og ryste helt vildt når jeg slap styret i venstre side, så det blev lige strammet op og sidder nu igen perfekt.
rart at vide at alt er i orden nu til vinter. det er jo nu naturen er fri for fæhoveder.. bortset fra os hehe.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar