juhu, så lykkedes det vist.

En kort arbejdsdag på sølle 2 timer og så resten af dagen med tid til motorcyklen, sådan burde hver dag jo være.

Jens kom på besøg og vi fik hver især skruet lidt.

Jeg havde Mousse i dækkene, men synes aldrig jeg har haft problemer med alm. slanger og synes det er langt nemmere at skifte dæk med slange i.
Havde lavet en aftale med Brian fra Esbjerg Cross Center om at han ville hive dækket af på maskinen for at skåne moussen.
Vi kørte derfor på korskroen hvor der var motocross, for at få pillet dækket af og hente en egernøgle.
det tog godt 40min for at få pillet dækket af, så det var nok fint at han fik lov til det :-)
dækket havde sat sig godt!
moussen ser rigtig fin ud, og skal nok bære sælges, eller også skal jeg have et sæt ekstra hjul på et tidspunkt. konceptet er jo super fedt, men slange fungere fint for mine forhold.

ideen med at få pillet det af nu var jo for at strikke hjulet om med de nye MX rustfri stål eger fra EliteMX.
skiftede en efter en for at holde mønstret og det var nok også på tide. 2 eger var knækkede, 4 eger var drejet over og 5 andre var løse (ja burde man bare kunne stramme). om ikke andet så er nyt bedre end gammelt :-)
tog vel godt 2 timer så havde jeg fået strikket det om og jursteret ind inden for godt 1mm.
Ganske let job faktisk.
 de gamle eger pillet ud ene efter en.
 Hjulet strikket med nye rustfri eger og nipler.
 kunne genbruge dækket selvom det havde det hårdt for at komme af :-)

Fik dyset om igen i dag, denne gang efter hvad de kloge på thumper og ktmtalk siger skulle være optimalt med den OCEMP nål jeg har i :-)
162 main jet, 42 idle jet, benz skruen ca. 2 omg ud, nålet hævet med klips i 5. position.
jeg har stadig den jursterbare leak jet installeret, og nu kom den til sin ret! fik instillet den så boggen stort set er væk.



Den er der stadig i frigear fra tomgang, men der er ikke belastning på og derfor kan man ikke rigtig regne med det.
maskinen rykker som om den har fået besøg af naboens heste! powerwheelie i 1. 2 og 3 gear uden problemer. SWEET!
tror jeg vil rulle den en dag bare for at se om alt er som det skal være og det er også sjovt at have papir på hvor mange HK den smider.
karburatoren med jursterbar jet og orange slanger :-)

Jeg fik også pillet koblingsgreb og cylinder af, renset (det skulle man nok have gjort for 6 mdr siden!) og samlet det hele igen. den var ret presset og trænger måske et nyt stempel på et tidspunkt. nu ser vi når jeg lige får olie i den igen.
har egentligt ikke brug for den, men kan nu godt lide at det virker hvis det er på cyklen!

Aftenen sluttede med instruktions DVD'r, pizza og cola... præcis som i de gode gamle dage :-)
ingen citron måne, men det overlever vi nok jo :-)

Jens fik skiftet fordækket, renset luftfiltret og nogle forskellige andre småting :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar