Brande Enduro. raceday!

Så gik turen til Brande, til den sidste afdeling i DM i enduro.
uret ringede kl 04.45 og bilen blev pakket.
Skrev til de andre fra Esbjerg om de var kommet op, og om uret var blevet stillet tilbage?
Jens var oppe.
Jes svarede ikke, og da jeg ringede viste det sig han havde ørlet hele natten (øv)
vi blev enige om at han skulle blive hjemme...
5min senere.

pak min cykel vi er på vej! ( klokken var nu 05.50 og færgen sejlede fra fanø kl 6... så har man travlt)

vi fik presset cyklerne på traileren og kørte derop ad.
vi var fremme kl 07.40 og fik ikke tid til hverken aflæsning eller skift at tøj inden vi skulle briefes.
briefingen var ikk noget mere omfattende, men tog alligevel sin tid.
allerede nu regnede det lidt. og under briefingen fik vi hvad må kunne betegnes som et regulært skybrud. banen, grusveje og majsmarker stod nu under vand, og så skulle der køres race!

Starten gik vedgunstart i 3 omgange, elite og bredde, nogle andre og offroad samt kvinder... og så startede jes og jeg 5 min efter hehe.
vi skulle flytte biler og alt muligt ånsvagt inden vi kunne komme afsted, og Jes arbejdede ikke i højt tempo, nærmere i frigear.

da vi endelig kom ud på en knap så indbydende crossbane, uden videokamera eller noget stoppede regnen (tænkte jeg ville snuppe kameraet med ud på anden omgang)

Crossbanen var ikke sjov, jeg er super ringe til at kører i sådan nogle dybe spor, og hele omgangen hervar mine tanker på den store majsmark (der uden tvivl var bedre end crossbanen) snart var på vej...

Majsmarken viste sig så at være en skøjtebane i mudder, stadig de samme dybe spor som på crossbanen, ingen grip i dækkene og generelt træls! her må jeg jo så tilstå at jeg sprang på Chiken rute omkring de ellers fede forhindringer, mest fordi mine dæk ikke gjorde noget for mig.
havde ellers set frem til dækkene, og har trænet den type passager.
en 5-6 km senere var mine arme max smadret, så mange kræfter på at holde færgen ovenvande og benene sitrede af utallige redninger.
på dette tidspunkt kunne jeg godt mærke at jeg nok burde have spist noget morgenmad og drukket lidt inden vi kørte afsted.

på nuværende tidspunkt så jeg bare frem til de snævre spor i skoven, det er hvad jeg kender og her burde det være mindre mudret.

endelig nåede jeg så frem til den lukkede del af sporet, skoven! gansk rigtigt var her langt bedre at kører, sporet var super og jeg havde endda overskud til at hjælpe et par stykker på vej, og forserede også en forhindring eller to. (ikke chiken rute) overhalede faktisk 2 elitekørere herinde, men brændte tilsidst ud og drømte nu om bare at komme i mål.

En cool forhindrin en stor kasse på godt 2,5m skulle forseres, en lille del på crossbane og så var vi der.

10,5km og jeg havde kørt 1 omgang.. køretid 47 min hehe. pauser ikke inkluderet.
er du tosset det var hårdt, jeg magtede ikke at begive mig ud igen, var 2 sek fra at kaste op af udmattelse og bestemte mig for at gå i pitten.

et Cult eller to senere og en spegepølsemad og jeg kunne igen gå, hehe.

fik udover en radbrækket krop, en DB målig på min mc. Med DB killer smed den vist 108DB med db killer og 117DB uden db killer. lidt for meget, så det må jeg lige kigge på.

Efter en smule oprydning måtte vi begive os hjemad, Vi havde en max syg mand med i bilen, og dagen var snart ovre osv. hjem det gik.
efter at have aflæsset skulle der vaskes og gøres rent i bilen. 3 timer på at vaske MC og bil samt støvsuget og tømt bil var jeg flad. helt vildt flad.

mindet rigere, næste arrangement skal bare være i tørvejr!!!

lidt billeder fra arrangemenet!

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar