Powerslides

Første forsøg på powerslide på mine nye motardhjul!


En simpel fremgangsmåde der faktisk fungerer ret fint for mig.

Startede med at få maskinen godt op i fart 4. eller 5. gear på en god lang strækning.

Uden at ”coaste” tager jeg koblingen, geare 2 gear ned og slipper hurtigt koblingen ca. 2/3 dele ud.

Et hurtigt tap på bag bremsen og bagdækket ”slider”, altså ikke blokere men drejer langsommere rundt end det burde. Det hviner når det virker og bagenden bliver flydende.

Kørte mange turer på den lige strækning og fik efterhånden mod på at smide bagenden lidt længere rundt også.

Man skal vente rimeligt længe med at brems ned i svinget da man ellers ikke har motorbrems nok til at få baghjulet ind i svinget.

Jeg har dog ikke taget svinget helt, men det kan være der bliver tid igen i morgen. Alt for fed fornemmelse når den er flydende :-)

Max cool.

Og nu har min makker også et sæt motardhjul på vej, så der skal sku køres lidt i år.

Skal dog stadig have gearet den om så jeg kan kører mere end 100kmt hehe.

Enduro gearing på 17” hjul = nej tak!



Se om jeg kan fange noget video i morgen måske

Ingen kommentarer:

Send en kommentar