TjuHej 2011

En vel overstået tur til sverige uden de helt store problemer.
Jens Eskildsen og jeg startede ud kl. 07.00 fra Esbjerg.
kl 07.30 samlede vi Lenni op på Korskroen og efter en kort pause gik turen til middelfart hvor vi samlede 5 gutter op.

Her var der også lige tid til rygerne :-)

snart gik turen videre ad landeveje over Fyn.

Der blev tid til pauser

p pladsen ved Nyborg. nogle af os skulle jo tanke en gang imellem.

Jeps det hele er der endnu

Helsingør på færgelejet. de sejler jo hele tiden så det var super fint.

Vi blev stablet ind mellem lastbilerne.



endelig på grus i Sverige. også her blev der lige tid til en pause.

Endelig fremme ved hytten. 13 timer siden vi kørte fra Esbjerg, utallige km grusvej og et sæt godt testede kronrørslejer... havde ikke lige en sådan tur i hoved og tror jeg skal have rekvireret en ny bagdel for den er presset her!

Vi var langtfra de første. til vores held var der stadig masser af aftensmad i form af højtbelagt smørebrød... det duer.
Vi indlogerede os i larme hytten (skulle vi se sig lørdag nat at navnet passede)
og snart kunne det blive fredag.

Fredag stod på grusvejsrace med et par enkelte afstikkere.

Afstikker på grusruten hvor vi skulle i "mudderhullet"
fedt lille spor (del 1 af 2)


"mudderhullet" (del 2 af 2)
 


Martin fik da også et billede af mig i renden :-)


Så skulle der hugges brænde. alle skulle over træstammen for ikke at miste points... så det kom vi.
man måtte hjælpe hinanden så meget man ville, og det var nok godt nok!

 

Martin nåede også lige et billede af mig i fuld spring :-)


Laila overvinder frygten! sådan.

Fredag aften stod på Grill "Entrecote" tror jeg det var. 2 stk og flødekartofler :-)
kæft det var godt. der røg vist også en øl eller to ned.

Lørdag stod på "Jønson Cross" ved ikke hvad stedet hed, men fedt var det.
vi blev lovet en nyprepereret bane så vi kørte direkte derop for kl. 10.00 at være de første der kørte på.
dog var den ikke 100%, men det var fint nok til mig :-)

Et par omgange på crossbanen på min KTM LC4, kunne få god luft under maskinen og det er svært at holde tænderne bag læberne så :-)


Fik også prøvet mig Mathias' KTM 450 EXC... sådan en må jeg vist have mig.


efter utallige omgange på Crossbanen måtte endurosporet også prygles.
ikke så vildt teknisk et spor, men det var fedt alligevel.
Her en omgang på min KTM LC4.



Endurosporet på KTM 450 EXC

Da vi blev smidt ud af crossbanen kl 16.00 kørte vi tilbage for at bade og spise grillpølser.
ved ikke om det var almindelig kådhed eller om det var den 10w40 motorolie i shotglassene der var skyld i at der lørdag nat skulle køres trial indendørs i larmehytten? men for satan det lugtede af kobling og brændt gummi. hehe.

måske var det netop disse udskejelser der glorde at Martin havde sv ært ved at få øjne søndag?

Kl 09.00 var de fleste faktisk stukket af, og kun den sidste mindre rengøring var tilbage. vi pakkede så småt cyklernefor at vende næsen hjemad.

de sidste rester af cyklerne på pladsen.

samme.

Lenni, Jens og jeg var klar på bare at komme hjem, så turen stod på motorvej hele vejen hjem.
skal siges at det ikke hjalp på bavianrøven!
på færgen hentede vi mange af de andre og fik lige tid til en sodavand på overgangen.
På motorvejen mod København blev vi overhalet af Bager på sin Adventure...
ca. 10km længere nede af vejen holdt han så efter en lang bremsestreg i vejsiden, hvor også martin var holdt ind.
Bagers sovepose var røget af og ind i baghjulet og havde blokkeret hjulet ca. 50m.
fint langt bremsespor over 2 vejbaner.
en lettere rystet bager var noget skuffet over kvaliteten af soveposen og trængte nok til nye underdrenge!
nu spørger jeg så bare her bager! sad alle sideskjolde på din ktm da du kom hjem! for jeg havde nær kørt et sideskjold "orange" over på motorvejen! ved godt det er unfair men samlede det ikke lige op :-(

efter et stop for lige at få følelsen tilbage i fingrende og endnu et stop for at tanke lige inden broen kørte vi de sidste 180km i et go.
satme en lang tur, men rart bare at komme afsted jo.

Kæresten havde linet op til grill og det takker man jo ikke nej til :-)

en super fed dag, og er jeg lige glad for at have taget en ½ fridag her mandag... tror jeg nok jeg er.
glæder mig til næste år, hvor det nok bliver på en mindre cykel i en kassevogn.

tak til alle der var med til at gøre weekenden kanon!

2 kommentarer:

  1. Fed beretning du har fået lavet... Nu sidder jeg jo alligevel og fortryder, at jeg ikke hoppede på vognen.!

    Men så er det jo altid noget, at jeg kan hygge mig med kaffe og dine billeder/videoer :)

    SvarSlet
  2. ja der gik du glip af noget :-)

    SvarSlet