Arashi Moto XR Black Metallic

Så kom min nye hjem endelig, det tog godt 10 dage med FedEx fra England, og kostede en bondegård at få den sendt.

Hjelmen er en Arashi Moto XR Black Metallic, og er en Cross/Enduro hjelm, men fuldt visir.
Havde mine betænkeligheder ved at købe mig en så billig hjelm "£ 65,-", men må sige jeg er positivt overrasket.

Jeg hev den hurtigt ud af kassen for at mærke lidt på den, virker ret solid, og fuldt ud på højde med de hjelme jeg allerede har.
den vejer kun ca. 1500g så den virker af den grund måske ikke så solid som en Carberg eller Arai, men er nu ikke bage for at den skal skå hen og falde fra hinanden som en T-Hansen hjelm.
Efter at hav krænget den på hoved, den er stram af en str 58 at være, (det skal nu nok give sig) kunne jeg konkludere at den faktisk sad ret godt.

Nu til det spændende, Visiret!
Jeg har mig en Marushin visir crosshjelm også, og en af tingene jeg var bange for ved både den og mi nye Arashi var at visiret pga. dens vinkel/krængning skulle forvrænge udsynet og derved gøre det træls at køre med.

Med krydsede ben og arme fik jeg klikket visiret ned på plads, for blot at konstatere at jeg ikke kunne se nogen forskel. visiret virker altså ikke til at forvrænge billedet. Jeg må også konstatere, som jeg havde luret på forhånd at der er et mega godtudsyn, da kanten ikke er så bred som f.eks på marushin.

Indmaden virker til at være fornuftigt konstrueret, og kantages ud for vask ( hvis man er den type).
Generelt udseende er som at se på mine crosshjelme, dog med visiret. alt for lækkert hvis man spørger mig.


Så blev den testet lidt, må sige jeg fortsat er noget imponeret, den er en smule vindfølsom eftersom profilen jo er noget større end en alm crosshjelm.
visiret er bare top, forvrænger ikke og der er monster godt udsyn, (som at køre med crosshjelm uden briller)
visiret dugger ikke ret let, og den ånde der kommer på visiret forsvinder ved ret lav hastighed. dog vil jeg ikke bruge visiret ved seriøs offroad, der vil det dugge uden tvivl. jeg vil så ikke mene at det er et problem eftersom jeg nok vil køre med briller på sådan en tur.

eneste konstaterede ulempe er at hjelmposen der følger med ikke er stor nok, men mon ikke det går?

nu skal den bare pyntes med logoer og mit navn så er den klar til street parade!


lidt billeder:















Er man fristet til selv at prøve sådan en så er adressen her:
Fragten er dyr, så er du advaret!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar