dag i værkstedet

Så fik jeg tid igen.
En god dag i værkstedet.

Startede med at skylle systemet igennem med frisk olie og tappe det hele af. olien så ellers fin ud også i første omgang.
Ny olie på, nye filtre.

Stillede ventiler efter 1/6 del metoden, fungerede ganske godt, men lidt træls med rekluse...

Skiftede den ødelagte bremsekontakt til en ny Hydraulisk kontakt (som den der er på bagbremsen) koster kun det halve og holder bedre.
Carburatoren har drillet med (bog) altså tøven når den skal tage ved. trikket er en mindre leak jet, eller en jursterbar.
sådan en koster normalt 1200 i DK (nok derfor de ikke er så kendt herhjemme!
jeg fik fat i en til en top god pris på det dersens Ebay. :-)
Sådan ser sådan en ud :-)
man skal bore lidt i skålen, men det gik nemt.
nu er hele leak jet kredsløbet ændret og kan derfor jursteres med en skruetrækker uden at skulle have noget adskildt, smart.
smed også lige en jursterbar benz skrue på, så man ikke skal ind og nørkle med en miniskruetrækker.

Fik da lige monteret mig et timemeter så jeg kan holde styr på intervallerne 10 timer regner jeg med
at kører efter.
KTM foreskriver 15, men nu må vi se hvordan ventilerne arbejder efter 10!
rar ting at have på. og jo den kan ses når man piller sædet af.
de fleste smider den i luftkassen, men synes det er lettere at pille sædet af end at pille filtret ud.

fik samlet cyklen og startet. den havde stadig bog. men nu kunne jeg jo bare skrue mig ud af det :-)
ikke helt nemt, da for meget eller for lidt resulterer i backfire i carburatoren... pas lige på med det! :-)
shit jeg fik et shock:-)

fik testkørt og den trækker som en hest.
løfter forhjulet som ingenting uden at skulle rykke hårdt i noget som helst :-)
som den burde være i guess.
nu skal jeg så bare have styr på blinklys (det hele mangler vist :-( og båthornet. det burde være let nok)

spiller max :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar